Najnowsze


Janome Jubilee 60507: maszyna do szycia

Maszyna do szycia Janome Jubilee 60507 przygotowana do szycia
Stało się, mam już swoją maszynę do szycia, jest to Janome Jubilee 60507. Bardzo długo zastanawiałam się nad tym, jaką maszynę kupić, Po długich poszukiwaniach, czytaniu mnóstwa opinii, recenzji dotyczących różnych maszyn, różnych firm, podjęłam wreszcie decyzję. Maszyna pojawiła się u mnie wczoraj. Dzisiaj na świeżo moje spostrzeżenia, wstępna opinia o maszynie.
Po rozpakowaniu od razu zwróciłam uwagę ...


... jaka ona ładniutka, i szok ... kurcze, jaka ona jest mała.

Uwaga!
Pisząc o tej maszynie odnoszę się do swoich doświadczeń. Jak dotąd szyłam tylko na bardzo starej maszynie Łucznik klasy 451. Maszyna ta ma ok. 20lat, jest maszyną metalową, ciężką, walizkową. Nigdy nie szyłam na innej maszynie. Poniższy tekst to tylko pierwsze wrażenia: dzień po zakupie. Zaznaczam też, że nie jest to żaden tekst sponsorowany.

Zadzwoniłam nawet do mamy, aby zmierzyła mi dokładnie Łucznika, zwłaszcza długość od igły w prawą stronę, ile jest miejsca do pracy.
I teraz przyznaję, że kupując maszynę porównywałam maszyny, zerkałam też w porównywarce na ten parametr, ale nie był on dla mnie kluczowy. Brakuje mi teraz określenia, chyba najbardziej odpowiednie to "przestrzeń do pracy". Otóż moja Jubilee ma przestrzeń od igły w prawą stronę 15,7cm. Stary Łucznik ma coś ok 17cm. Uznałam więc, że przeżyję. Ale to też nauczka, należy pytać o różne parametry zwłaszcza jeśli kupujemy nie widząc maszyny.

Maszyna do szycia Janome Jubilee 60507: pierwsze wrażenia

Nawlekanie nici górnej i szpulki dolnej
Trzpień na szpulę jest plastikowy. Trochę mnie to martwi, ale wszystkie obecnie produkowane maszyny mają taki. Bardzo prosto prowadzi się nić górną, nawleka szpulkę dolną.
Maszyna wyposażona jest też w nawlekacz. Póki co jednak nawlekam igłę normalnie, muszę go jeszcze poznać i potestować.

Chwytacz rotacyjny
Chwytacz rotacyjny jest boski :)  Nie wiem jak mogłam się zastanawiać, czy go chcę. Nigdy już nie wrócę do wahadłowego. Szybkie wyjmowanie szpulki dolnej, cały czas widać ile jest nici na szpulce. Po prostu super.

Chwytacz rotacyjny, widoczna przez przezroczystą plastikową płytkę szpulkę z nićmi

Szycie 
Maszyna ma założoną igłę i stopkę uniwersalną. W bębenku jest szpulka (oczywiście należy ją nawlec, tak samo jak nawlec igłę). Wkładamy materiał, opuszczamy stopkę i po prostu szyjemy. Pedał bardzo wygodny, wyregulowany, bo łatwo można go wyczuć, płynnie zmieniamy prędkość szycia. 
Przeszywałam bawełnę,  sprawdzałam na niej ściegi. Delikatnie, próbnie, przeszyłam szef dolny spodni jeansowych, cały wkoło, maszyna ładnie przeszła po wszystkich zgrubieniach szwów.
Maszyna szyje naprawdę bardzo ładnie, ładny ścieg, jest cicha. 
Oczywiście testowo obszywałam też dziurkę. Dziurka w tym modelu obszywana jest w sposób półautomatyczny, nie jest to trudne. Musze jeszcze to potestować, bo nie jestem do końca zadowolona z efektu.
Podnośnik stopki jest z boku, z prawej strony, i muszę się do tego przyzwyczaić. Bo cały czas sięgam i szukam go z tyłu, bo tu był w starym Łuczniku.

Więcej o maszynie napiszę, gdy poszyję na niej dłużej. A oto co dostałam z maszyną.

W pakiecie z maszyną Janome Jubilee otrzymałam stopki:

- stopka uniwersalna (maszyna ma już tę stopkę od razu zamontowaną)
- stopka do półautomatycznego obszywania dziurek
Stopka do obszywania dziurek w sposób półautomatyczny czyli 4 stopniowy

- stopka do wszywania zamków
Stopka do wszywania zamków

- stopka do ściegu krytego z regulowanym prowadnikiem
Stopka dołączona do Janome Jubilee 60507 do szycia ściegiem krytym
- stopka do naszywania cekinów z taśmy i tasiemek
Stopka do naszywania cekinów z taśmi i tasiemek
- stopka do aplikacji

- 2 stopki do naszywania koralików i pereł

I tyle od producenta maszyny.

Gratisy od sprzedawcy:

Szukając informacji o tym jaką maszynę wybrać natknęłam się na forach, blogach o szyciu porady dziewczyn, że warto sprzedawców pytać o to, jakie gratisy dołączą do maszyny. Jak to czytałam to uważałam to za głupie, jakieś takie namolne i w ogóle nie w moim stylu. Ale jak już wreszcie zdecydowałam się na konkretny model (o trochę to trwało u mnie, poczytajcie maszyna do szycia: jak najlepsza) to przygotowałam sobie grzeczne pytanie o gratisy. Rozesłałam takiego emaila do wszystkich wybranych przeze mnie sprzedawców oferujących ten model. Niektórzy nie odpowiedzieli w ogóle, ale kilku zaoferowało jakieś dodatkowe stopki, igły, szpulki. 
Oto co otrzymałam dodatkowo do maszyny od jej sprzedawcy w formie gratisu. 

Gratisy dołączone do maszyny Janome 60507: stopki do maszyny, igły, nici, szpilki, szpulki, olej

Oczywiście najbardziej cieszą mnie stopki:
Gratisy dołączone do maszyny, trzynaście stopek do Janome Jubilee
Jest ich 13 i dzisiaj spędziłam trochę czasu, aby rozszyfrować co do czego służy. Poniżej przedstawiam zastosowanie stopek, dla mnie będzie to szybka ściągawka. Może przyda się również Wam.

    1. Stopka do ściegu owerlokowego

    Chyba najbardziej cieszę się właśnie z tej stopki.
    Dokładna instrukcja używania

      2. Stopka do haftowania, pikowania, fastrygowania i cerowania 

      Stopka do pikowania, haftowania, cerowania i QUILTINGU - wersja zamknięta (można używać ściegu prostego jak i zygzaka). Podnosi się wraz ze skokiem igły, umożliwia swobodne poruszanie materiałem, co pozwala na malowanie nitką po tkaninie.
      Stopka do maszyn do szycia służąca do haftowania, pikowania
      Stopka się wraz z igłą i wtedy można przesuwać materiał lub materiały w dowolną stronę o dowolną odległość

        3. Stopka do łączenia materiałów z centralnym prowadnikiem

        Stopka z centralnym prowadnikiem, służy do łączenia dwóch tkanin na zakładkę lub "na styk". Prowadnik nisko osadzony, sprężysty, dobrze dostosowuje się do grubości szytych warstw. Łatwe prowadzenie stopki w szwie lub przy krawędzi tkaniny.
        Stopka z centralnym prowadnikiem (do pikowania w szwie lub do łączenia dwóch tkanin)
        Stopka jest przydatnym narzędziem do pracy dla osób ozdabiających wyroby w szwach. Idealnie nadaje się również do łączeniu dwóch warstw tkanin "na styk" lub na zakładkę.
        Prowadnik przy tej stopce jest nisko osadzony, jednocześnie bardzo sprężysty, dzięki czemu dobrze dostosowuje się do grubości szytych warstw, gwarantując nam łatwe prowadzenie stopki w szwie lub przy krawędzi tkaniny.

          4. Stopka z rolkami (do trudnych i syntetycznych materiałów np skóry, skaju, gumowanych materiałów) 

          Plastikowa stopka z rolkami do trudnych i syntetycznych materiałów Stopka ułatwia szycie „trudnych” w transporcie tkanin. Stopka dociska warstwy tkaniny, jednocześnie rolki pomagają w jej transportowaniu, dzięki czemu wszystkie warstwy materiału pod stopką są płynnie przesuwane

          Sprawdza się przy takich materiałach jak:
          • tkaniny z włosiem: welur, aksamit itp.
          • tkaniny klejące, trudne w transporcie: winyl (banery), skaj, skóra
          • tkaniny śliskie i delikatne: szyfon, organza, tiul itp.
          • tkaniny elastyczne
          • dzianiny

          5. Stopka do  marszczenia i przyszywania 

          Stopka do marszczenia i jednoczesnego przyszywania tego marszczenia do materiału.
          Umożliwia marszczenie jednego materiału lub marszczenia materiału z jednoczesnym naszywaniem go na materiał. Nadaje się do naszywania falbanek przy rękawach, spódnicach, kołnierzykach, itp.
          Efekt końcowy jest uzależniony od grubości i właściwości (sztywność, twardość) materiału oraz od ustawień maszyny. 
          Stopka niżej z pozycji 6 umożliwa tylko marszczenie. A tu można w specjalny rowek wsunąć jeszcze materiał do przyszycia.
          Dokładna instrukcja używania

            6. stopka do marszczenia

             Dokładna instrukcja używania

              7. stopka plastikowa

              Stopka uniwersalna plastikowa do ściegu zygzakowego i prostego (lepszy poślizg podczas szycia trudnych (tępych) klejących się materiałów) 
              Stopka ułatwia przesuwanie śliskich materiałów na przykład podszewka czy szyfon.

                8. stopka  teflonowa 

                Stopka zygzak teflonowa dzięki teflonowej powłoce  lepiej przesuwa materiały skóropodobne i gumowane.

                  9. stopka do wypustki (bizy) [kedry]

                  Stopka do wszywania wypustki (bizy)
                  Stopka służy do tworzenia oraz wszywania wypustek (sznurka, bizy itd). Wypustki wszywane są między dwie warstwy tkaniny służą, jako elementy ozdobne, a zarazem/lub wzmacniające szwy.
                  Stopka na spodzie posiada specjalne rowki, dzięki czemu idealnie prowadzi się po wypustce (maksymalna średnica wypustki to 5 mm). Cieńsze wypustki pojawiają się w odzieży. Grubsze występują w akcesoriach home decor np.: poszewki, narzuty itp. Grubsze wypustki występują również w torbach, jednak głównym ich zadaniem jest wzmocnienie czy usztywnienie szwu. 

                    10. stopka do wszywania zamka krytego 


                    Z tą stopką wszycie zamka krytego stanie się bardzo proste. Zamek kryty jest bardzo popularny i najczęściej wykorzystuje się go w spódnicach, sukienkach, bluzkach czy poduszkach.
                    Stopka posiada od spodu dwa rowki, które przesuwając się po ząbkach zamka, traktując je jak prowadnik, dzięki czemu szycie odbywa się z idealnie równą odległością od ząbków zamka. Dodatkowo ząbki te są odginane przez stopkę, a igła może wbijać się bardzo blisko ząbków zamka, czyli po wszyciu zamek kryty jest na prawej stronie niewidoczny. 

                      11. stopka do przyszywania guzików

                        12. stopka do zawijania, stopka do podwijania (obrębiania)

                        - ułatwia estetyczne wykończenie krawędzi lekkich/cienkich tkanin. Stopka jest więc niezastąpiona przy podwijaniu tkanin, gdzie szczególnie ważna jest estetyka wykończenia czyli np.: przy tkaninach przejrzystych, ale sprawdzi się również przy wykańczaniu bluzek, sukienek, spódnic, obrusów, firan itp.
                        Dokładna instrukcja jak używać

                          13. stopka do podwijania (obrębiania)  3mm

                          Stopka do zawijania podwijania (obrębiania) ułatwia estetyczne wykończenie krawędzi lekkich/cienkich tkanin. Stopka jest więc niezastąpiona przy podwijaniu tkanin, gdzie szczególnie ważna jest estetyka wykończenia czyli np.: przy tkaninach przejrzystych, ale sprawdzi się również przy wykańczaniu bluzek, sukienek, spódnic, obrusów, firan itp. Szerokość po przeszyciu 3 mm.

                          Maszyna Janome już u mnie w domu, gotowa do szycia


                          I teraz tylko szyć, szyć ... obok mojej maszyny leży już książka Burda Szycie to takie łatweCzekają też pisma z wykrojami. Więcej o o maszynie Janome Jubileee piszę w postach dotyczących szycia.

                          A Wy jakie maszyny posiadacie? jesteście zadowolone?

                          8 komentarzy:

                          1. Witam i gratuluję wybrania maszyny, którą i ja zamierzam kupić. Przeczytałem prawie całe forum aby zdecydować którą maszynę wybrać oraz uzyskałem opinię fachowca, że 60507 to bardzo dobra i trwała maszyna, a także stosunkowo niedroga. Pomysł z wysłaniem zapytania odnośnie gratisów też bardzo rzeczowy i jeżeli będzie niegrzecznością podaj gdzie mógłbym dostać takie gratisy. Pozdrawiam serdecznie - Andrzej

                            OdpowiedzUsuń
                            Odpowiedzi
                            1. Moja maszyna kupiona była przez Allegro, ale u sprzedawcy akredytowanego przez dystrybutora maszyn Janome (można u nich poprosić o taką listę sprzedawców). W tym momencie nie pamiętam dokładnie nazwy, ale też nie chcę polecać konkretnego sprzedawcy (w sensie brać odpowiedzialności za czyjeś zakupy udane bądź nieudane).

                              Usuń
                          2. Witam
                            I jak wrażenia po kilku miesiącach używania Janome Jubilee?
                            Właśnie zastanawiam się nad zakupem maszyny i ta jest jedną z opcji, więc wszelkie uwagi mile widziane.
                            Pozdrawiam

                            OdpowiedzUsuń
                            Odpowiedzi
                            1. Jestem zadowolona z maszyny. Nie mam do niej zastrzeżeń.
                              Miałam jak dotąd tylko jeden przypadek gdy maszyna zaczęła zawodzić, a dokładniej wciągać materiał - wystarczyła oczywiście po prostu wymiana igły (skrzywienie).

                              Usuń
                          3. Hej,
                            Zastanawiam się nad kupieniem tej maszyny ale mam pytanie?
                            Czy tą maszyną można "wyszyć" ściegiem zygzak wąsy, oczy maskotki? chodzi o coś takiego?
                            http://www.martynawymysla.pl/2016/04/kot-z-wasami.html

                            OdpowiedzUsuń
                          4. Witam,
                            Mam Pytanie, ponieważ dopiero zaczynam soją przygodę z szyciem z czego zadowolona jest moja mama krawcowa :) i mam pytanie, czy ten model Janome Jubilee 60507 jest odpowiedni do szycia dzianin, ponieważ chciałabym uszyć kilka rzeczy synkowi :) Proszę o podpowiedź, ponieważ boję się, że kupie ją i nie będzie odpowiednia do tego typu materiału :(

                            OdpowiedzUsuń
                          5. Witam, Przymierzam się do kupna takiej samej maszyny. Czy mogłabyś napisać w jakim sklepie kupiłaś? Jestem pod wrażeniem ilości gratisowych stopek. Jestem chętna a 8 z nich ;)
                            Pozdrawiam

                            OdpowiedzUsuń
                          6. Witam.
                            Mam nadzieję, że ta maszyna jest tak fajna w obsłudze jak piszecie. Maszynę kupowałem/kupuje dla żony. Bynajmniej był taki zamiar na początku. Znalazłem jednego sprzedawce w Wrocławiu - DOUSA. Pan Jacek, z którym prowadziłem korespondencję mailową i dorzucił więcej niż proponują inni. Dziękuję Panie Jacku.

                            OdpowiedzUsuń

                          Byłeś tu? Zostaw ślad po sobie ... każdy komentarz jest ważny.

                          Dane kontaktowe

                          jakblogda.blogspot.com

                          Formularz kontaktowy

                          Nazwa

                          E-mail *

                          Wiadomość *

                          Popularne