Najnowsze


Telefon Philips E103, czyli Philips Xenium

Philips e103 to telefon, który używam jako telefon dodatkowy. Zakupiony został głównie z myślą o rozmowach. Miał być prostym telefonem, małym i lekkim - z dobrą baterią. Telefonem, a nie smartphonem. Najlepiej, aby posiadał standardową ładowarkę USB, taką jaką używam ze swoim smartphonem (Samsung S3).

Nowy telefon miał mi zastąpić używany wcześniej Samsung (nie pamiętam modelu). Ten telefon był w porządku, nie mam mu nic do zarzucenia - obecnie używa go mój tata. To co mnie w nim denerwowało - to ładowarka, nie była to ładowarka USB, a  specjalna z inną końcówką. Utrzymywanie telefonów z różnymi ładowarkami było dla mnie uciążliwe np podczas podróży, ponieważ musiałam pamiętać o zabraniu dwóch ładowarek.


I tak po wizycie w sklepie oraz przeglądaniu modeli, opinii i recenzji wybór padł na Philips xenium e103. Mój telefon kupiony był w media expert dokładnie tutaj,  ale podobna cena jest też tutaj w rtveuroagd, również oleole i electro).


Co zdecydowało o jego zakupie? Mały telefon, w miarę lekki (choć cięższy od poprzedniego), pojemna bateria i nie za duży ekran, ładowanie przez USB. Dodatkowo na plus możliwość włożenia dwóch kart sim oraz (to już po pewnym czasie) odtwarzanie muzyki w postaci plików MP3.

Philips xenium e103: moja opinia

Tak jak pisałam wcześniej, nie jest on moim podstawowym telefonem, a dodatkowym. W zasadzie jestem z niego zadowolona.

Oprócz samego telefonu w pudełku znajdziemy ładowarkę wraz z kablem USB (do ładowarki lub podłączenia do komputera), baterię oraz instrukcje i gwarancję (2 lata). W zestawie nie ma słuchawek.
Philips e103 Xenium - telefon
Telefon Philips e103 Xenium - pudełko i oryginał

Jakość dźwięku, rozmów

Chyba standardowa w tego typu telefonach. Nie jest to jakość idealna, dźwięk wydaje mi się nieco sztuczny i na początku używania telefonu miałam z tym problem. Z drugiej jednak strony nie wiem czy mogę porównywać telefon  za 70zł z tym za 1000zł.

Menu

Jeśli wcześniej korzystaliście z podobnego telefonu klawiszowego to nie będziecie mieli problemów.
Przyznaję,  że trochę rażą mnie literówki, błędy w tłumaczeniu menu na język polski.
Na początku też miałam problem z odróżnieniem pozycji, ustawianiu parametrów, bo nie do końca dobrze jest oznaczone co się dokładnie w danej chwili robi, jaki parametr się zmienia.

Odtwarzacz muzyki (MP3)

To jedna z funkcji, która okazała się dla mnie bardzo przydatna. Kupując ten telefon w ogóle się nią nie interesowałam. Obecnie telefon zabieram zawsze na bieganie. Jest  mały, więc mogę upchnąć go do małej kieszonki w leginsach. Dzięki temu mam odtwarzacz muzyki, ale też czuję się nieco bardziej bezpiecznie mając przy sobie telefon. Mój smartphone ma większe gabaryty, więc wymagałby dodatkowo opaski na ramię lub saszetki na biodra.

Na początku nie wiedziałam jak wgrać i jak słuchać muzyki na tym telefonie. Zastanawiałam się  w jaki w sposób dodaje się pliki z muzykę do Listy odtwarzania  (nie ma o tym informacji w dołączonej do telefonu instrukcji).

Jak dodać pliki z muzyką?
Należy wyłączyć telefon i włożyć kartę MicroSD, maksymalnie 16GB. Włączyć telefon, tak aby karta została sformatowana i zostały na niej utworzone potrzebne foldery. Wtedy możemy podłączyć telefon kablem USB z komputerem i wgrać do folderu My Music muzykę w postaci plików MP3.
Oczywiście na karcie możemy utworzyć własne foldery i umieścić w nich swoje pliki ( np które mają być dzwonkami).

Dane techniczne, funkcje telefonu

GSM 
900/1800/1900 MHz

Bateria: Bateria 1050 mAh

Dual sim: tak. Możliwość używania dwóch kart SIM.

Odtwarzacz MP3: Funkcja odtwarzania plików MP3. Pliki należy wgrać na dodatkową, własną kartę MicroSD. Jak używać i wgrać pliki przeczytaj niżej.

Dzwonki MP3: Telefon zawiera kilka dzwonków. Oprócz tego istnieje możliwość ustawiania własnego dzwonka - pliku MP3. Dzwonki ustawiamy dla każdej karty SIM oddzielnie.

Radio FM: W zestawie nie ma słuchawek. Po podłączeniu własnych słuchawek możliwość słuchania Radia.
Latarka: Możliwość włączenia latarki
Aparat fotograficzny, kamera: Możliwość wykonywania zdjęć.Możliwość nagrywania wideo w formacie AVI. Telefon może odtwarzać wideo 3GP o niskiej rozdzielczości, kompatybilne z rozmiarem ekranu (1,77 cala  128x160pikseli)

Micro SD, dodatkowa pamięć: Telefon wyposażony jest w slot MicroSD. Pozwala on na rozszerzenie pamięci telefonu do 16GB. Należy użyć własnej karty, nie ma jej w zestawie.
Bardzo przydatne, gdy ponieważ pozwala na umieszczenie plików np MP3.


Instrukcja

Instrukcja jest krótka, zawiera podstawowe informacje dotyczące obsługi telefonu.



1 komentarz:

  1. Witam!
    Mam pytanie o odtwarzacz MP3 w tym telefonie - czy jest możliwość przewijania utworu podczas odtwarzania? Używam odtwarzacza głównie do audiobooków i słuchanie np. 30 minut książki, żeby odsłuchać fragment sprzed minuty mija się z celem. Z góry dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń

Byłeś tu? Zostaw ślad po sobie ... każdy komentarz jest ważny.

Dane kontaktowe

jakblogda.blogspot.com

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Popularne