Internet to ogrom informacji, również o naszej firmie i naszych produktach, usługach. Warto interesować się tym co o Nas mówią.
Oto moje notatki dotyczące prowadzenia biznesu w Internecie. Być może będą przydatne również Wam.
- śledź informacje pojawiające się w Internecie o swojej firmie, produktach, usługach
- śledź jak użytkownicy zachowują się na naszej stronie internetowej.
- jeśli prowadzisz sklep internetowy:
- skup się na procesie zakupu: maksymalizuj liczbę zakupów, minimalizuj liczbę rezygnacji
- sugeruj zakup produktów powiązanych z tym, co już klient wybrał, ale i co oglądał
- oferuj różne kanały komunikacji: infolinię, email, czat, portale społecznościowe (popatrz np na strony sieci komórkowych) tak aby klienci w razie problemów z zamówieniem mogli szybko i prosto uzyskać pomoc
- jeśli klient nie jest zadowolony z zamówienia postaraj się załatwić sprawę tak, aby obie strony były zadowolone (aby klient nie zdążył zostawić negatywnych opinii w sieci na ten temat: jeśli to nastąpi skontaktuj się z nim i wyjaśnij sytuację, rozwiąż problem)
- informuj o statusie zamówienia, opóźnieniach w dostawie.
- poproś o wystawienie opinii na temat produktu, usługi, sklepu, obsługi klienta na np stronie sklepu. Pozytywna opinia jest świetną formą promocji
- wyślij email do klienta z zapytaniem, czy otrzymał przesyłkę i czy jest zadowolony. Jeśli tak możesz poprosić go o wystawienie pozytywnej opinii, jeśli nie rozwiąż problem
- jeśli klient zgłosił problem (email, telefon) zawsze powiadom go o przyjęciu zgłoszenia, każdy lubi być traktowany indywidualnie, ale nawet automatyczne powiadomienie jest lepsze od braku odzewu
- jeśli twój produkt/usługa na to pozwala oferuj:
- nie tylko jednorazowy zakup, ale również np miesięczne czy roczne abonamenty, karnety
- bezpłatny okres testowy
- przejrzyste, zachęcające komunikaty np kup zamiast zapłać
- skrócenie procesu zakupu, pozwólmy jak najszybciej przejść do płatności (jak najmniejsza liczba kliknięć)
- jeśli konieczność założenia konta, jak najmniej danych do wprowadzenia od razu, po zakupie może je uzupełnić. Czy rejestracja jest naprawdę konieczna, większość osób nie lubi się nigdzie rejestrować. Informację o rejestracji i korzyściach z nią związanych warto umieścić już po dokonaniu zakupu
- zapewniaj o bezpieczeństwie zakupów, zapewniaj różne formy płatności (np logo banku i możliwość przelewu)
- dopingowanie do zakupu, informujmy o dodatkowych korzyściach np ile jeszcze brakuje do otrzymania gratisu
- stosuj testy A/B. Co jeśli nikt nie zapisuje się do newslettera albo większość rezygnuje z zakupu? przetestuj różne kombinacje strony wykorzystując narzędzia Google Website OptimizerAnalytics Content Experiments (losować podmian elementów graficznych lub całego szablonu strony)
- oprócz sklepu prowadź bloga z poradami specjalistycznymi dotyczącymi twojej dziedziny, recenzjami produktów które oferujesz
- pytaj (i koniecznie słuchaj) klientów, użytkowników produktu (usługi) o opinie. To te informacje często powinny wpłynąć na kierunek naszej firmy. Zbierajmy opinie zarówno w internecie jak i poza nim
- zawsze obserwuj konkurencję, na co narzekają jej klienci - będziesz wiedzieć co możesz zrobić lepiej i jak przekonać ich do siebie. (np. konkurencja oferuje produkty podobne do naszych, inaczej opakowane, inaczej przedstawione, w innej cenie, dostępne w pakietach)
- newsletter - za zapisanie się możesz oferować zniżki, gratisy itp
- jeśli spotkasz się z negatywnym opiniami o swoim produkcie, firmie np na firmowym fanpage jak najszybciej przekieruj rozmowę na "komunikację niepubliczną" czyli poproś o kontakt telefoniczny, email
- promocja - możesz np codziennie przeceniać losowy produkt, co przysporzy obserwatorów strony (np helion)
- promocja - współpraca z bloggerami, wpisy gościnne czyli piszemy za darmo tekst specjalistyczny na bloga, ale umieszczamy w nim linki również graficzne (blogger zyskuje profesjonalny tekst, a my linki do siebie)
- obsługa klienta - wypróbuj dostępne aplikacje (nie znam jeszcze ich wiele np. Zendesk, desk.com, estreamdesk; emaile np MailChimp, GetResponse)
- możesz utworzyć własny program partnerski, ustal zasady (podpisanie umowy czy tylko rejestracja online, jakie kwoty i terminy, formy wypłat)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Byłeś tu? Zostaw ślad po sobie ... każdy komentarz jest ważny.