Najnowsze


Książki inspiracje. TOP 20

Właśnie dziś szukałam książki, poradnika dotyczącego skutecznego działania, organizacji, planowania czasu i ogólnie efektywnego działania. Po prostu uwielbiam książki, które motywują, dają takiego pozytywnego kopniaka.

Czytanie książki: jakie książki czytać, jakie książki inspirują, motywują

Początkowo wynalazłam książkę Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża. Autor Neil Fiore.

Potem w oko wpadła mi Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Autor: David Allen. Poczytałam opinie o książce i postanowiłam odrzucić ją, bo wiele osób uważało, iż przeznaczona jest raczej dla menadżerów. Jedna z opinii okazała się jednak bardzo ciekawa, gdyż zwróciła uwagę, iż pozycja ta znajduje się na liście książek najbardziej inspirujących liderów czołowych firm i instytucji w Polsce. Zaciekawiona postanowiłam odszukać pełną listę tych książek.


20 najbardziej inspirujących książek:
  1. Stephen Covey, „7 nawyków skutecznego działania” 
  2. Jack Welch, „Winning znaczy zwyciężać” 
  3. Jim Collins, „Od dobrego do wielkiego” 
  4. Dale Carnegie, „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” 
  5. David Allen, „Sztuka efektywności” (Getting things done) 
  6. Peter Senge, „Piąta dyscyplina” 
  7. Sun Tzu, Sun Pin, „Sztuka wojny” 
  8. Robert Kiyosaki, „Bogaty ojciec, biedny ojciec” 
  9. Robert Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi” 
  10. W. Chan Kim, R. Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu” 
  11. Malcom Gladwell, „Błysk! Potęga przeczucia” 
  12. Spencer Johnson, „Kto zabrał mój ser?” 
  13. Daniel Goleman, „Inteligencja emocjonalna” 
  14. Malcolm Gladwell, „Punkt przełomowy” 
  15. Jerzy Gut, Wojciech Haman, „Psychologia szefa” 
  16. Lee Lacocca, „Autobiografia” 
  17. Philip Kotler, „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola” 
  18. Malcolm Gladwell, „Poza schematem” 
  19. Peter F. Drucker, „Praktyka zarządzania” 
  20. Jeffrey K. Liker, „Droga Toyoty” 

Lubię takie listy, lubię książki, szukam również inspiracji. Przejrzałam szybciutko tę listę. I okazało się że są na niej dwie pozycje, które już czytałam. Są to:
  • Robert Kiyosaki, „Bogaty ojciec, biedny ojciec" 
  • Spencer Johnson, „Kto zabrał mój ser?” 
Obie książki przeczytałam pierwszy raz co najmniej kilka lat temu i obie wywarły na mnie wrażenie. Pragnę zaznaczyć, iż nie są to książki w żaden sposób wybitne. Ot takie amerykańskie bajki. Gdybym jednak sama miała stworzyć taką listę "20 książek, które mnie inspirują, które wywarły na mnie wrażenie i do których chętnie wracam" te dwie pozycje również by się na niej znalazły.

Z niedowierzaniem też spojrzałam na pozycję 5. David Allen, „Sztuka efektywności” (Getting things done). Nagle okazało się, że Getting things done to inaczej Sztuka efektywności. Ten tytuł skojarzył mi się z książką, którą już posiadam i którą uznałam za największy błąd zakupowy. Nigdy jej nie przeczytałam, choć miałam już kilka podejść. Nie zostało mi nic innego jak dać jej kolejną szansę.

Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć czas by poznać pozostałe książki. Nie, spokojnie, nie zamierzam ich wszystkich kupić. Zobaczcie dlaczego:
  • Stephen Covey, „7 nawyków skutecznego działania” - do przeczytania, dostępna w bibliotece również miejskiej 
  • Jack Welch, „Winning znaczy zwyciężać” - do przeczytania, dostępna w bibliotece 
  • Jim Collins, „Od dobrego do wielkiego: : czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm” - do przeczytania, dostępna w bibliotece również miejskiej 
  • Dale Carnegie, „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” 
  • David Allen, „Sztuka efektywności” (Getting things done) - do przeczytania, posiadam, dać jej kolejną szansę 
  • Peter Senge, „Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się” 
  • Sun Tzu, Sun Pin, „Sztuka wojny” - do przeczytania, dostępna w bibliotece również miejskiej 
  • Robert Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi” 
  • W. Chan Kim, R. Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”- do przeczytania, dostępna w bibliotece 
  • Malcom Gladwell, „Błysk! Potęga przeczucia”- do przeczytania, dostępna w bibliotece 
  • Daniel Goleman, „Inteligencja emocjonalna” - do przeczytania, dostępna w bibliotece również miejskiej 
  • Malcolm Gladwell, „Punkt przełomowy" - do przeczytania, dostępna w bibliotece również miejskiej 
  • Jerzy Gut, Wojciech Haman, „Psychologia szefa” 
  • Lee Lacocca, „Autobiografia” 
  • Philip Kotler, „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola”- do przeczytania, dostępna w bibliotece 
  • Malcolm Gladwell, „Poza schematem” 
  • Jeffrey K. Liker, „Droga Toyoty" - do przeczytania, dostępna w bibliotece 

Pełny artykul zawierający cytowaną wyżej listę książek pochodzi ze strony Puls biznesu: TOP20 książek, które ukształtowały polskich liderów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Byłeś tu? Zostaw ślad po sobie ... każdy komentarz jest ważny.

Dane kontaktowe

jakblogda.blogspot.com

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Popularne