Najnowsze


Windows 10: już dostępny


Jestem posiadaczką systemu Windows 8 zarówno na komputerze, jak i laptopie. Właśnie dzisiaj otrzymałam możliwość rezerwacji bezpłatnego uaktualnienia mojego starego Windows 8 do najnowszej wersji Windows 10. Przyznam szczerze, że jestem nieufna w stosunku do wszystkiego co jest darmowe. Ponadto wiadomo, że system jest nowy, być może będzie masa błędów.

Oto co możemy przeczytać w informacji Microsoft:

"Przez ograniczony czas oferujemy bezpłatne uaktualnienie do systemu Windows 10 kwalifikujących się urządzeń z systemami Windows 7 i Windows 8.1 (dotyczy to także już używanych urządzeń). Chcemy, aby do uaktualnienia kwalifikowała się zdecydowana większość tych urządzeń, ale obowiązują pewne wymagania sprzętowe/programowe, a dostępność funkcji może różnić się w zależności od urządzenia. Dostępność uaktualnienia do systemu Windows 10 dla urządzeń z systemem Windows Phone 8.1 jest zależna od producentów OEM i operatorów sieci komórkowych. Urządzenia muszą być połączone z Internetem i musi być na nich włączona usługa Windows Update. Usługodawca internetowy może naliczyć opłaty za dostęp do Internetu. Wymagane są systemy Windows 7 z dodatkiem SP1 i Windows 8.1 Update. Wykluczone są niektóre wersje systemu: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise oraz Windows RT/RT 8.1. Aktywni uczestnicy programu Software Assurance korzystający z licencjonowania zbiorowego będą mogli wykonać uaktualnienie do systemu Windows 10 Enterprise w ramach innej oferty. Informacje na temat zgodności urządzeń i szczegóły dotyczące instalacji można znaleźć na stronie producenta urządzenia i na stronie specyfikacji systemu Windows 10."


Jak dokonać uaktualnienia systemu do Windows 10?



Rezerwacja.

Bezpłatne uaktualnienie można w aplikacji Get Windows 10. Aby znaleźć tę aplikację:

Kliknij małą ikonę Windows znajdującą się na prawym końcu paska zadań.
Kliknij pozycję Zarezerwuj bezpłatne uaktualnienie w oknie aplikacji.
Wprowadź swój adres e-mail, jeśli chcesz otrzymać potwierdzenie rezerwacji.
To wszystko. Nie masz żadnego zobowiązania i możesz w dowolnym czasie anulować rezerwację.
Otrzymasz powiadomienie w dalszej części roku, kiedy zostanie przygotowane uaktualnienie. Umożliwi to zaplanowanie instalacji w odpowiednio wybranym momencie.

Aktualizacja: 10 listopada 2014 

Zdecydowałam się na przejście na Windows 10 na swoim komputerze. Mam dobry sprzęt i postanowiłam wypróbować nowy system. Jeśli mi się nie spodoba to wrócę do Windows 8, mam płytę instalacyjną, więc nie powinno być problemu.
Na laptopie do tej pory chodzi jednak Windows 8. Nie ruszam go dopóki nie będę zadowolona z "dziesiątki".

Windows 10: czy warto instalować

Na początku chwaliłam, wrócił przycisk Start i mogę normalnie dostać się do aplikacji. Po uruchomieniu komputera mam normalnie (jak w Windows 7 i wcześniejszych) pulpit, na dole pasek zadań, na którym z prawej strony jest przycisk Start. Na pasku zadań umieściłam skróty do najczęściej używanych programów. Pełne zadowolenie.
Aż do czasu. Nie wiem ile to trwało, ale pewnego dnia pasek zadań znikł. Od tak po prostu go nie było ... komputer dział normalnie. No i zaczęło się poszukiwanie informacji na ten temat. Okazało się, że problem pojawiał się już wcześniej i szybko na stronie microsoftu znalazłam informacje jak można spróbować sobie poradzić. Należało wprowadzić kilka poleceń z wiersza poleceń. Na szczęście udało się i pasek wrócił.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Byłeś tu? Zostaw ślad po sobie ... każdy komentarz jest ważny.

    Dane kontaktowe

    jakblogda.blogspot.com

    Formularz kontaktowy

    Nazwa

    E-mail *

    Wiadomość *

    Popularne